Зняття та встановлення рульової рейки

заміна рульової рейки

Від надійності рульового керування залежить управління, а отже безпека й тих, хто сидить у машині, і багатьох людей навколо. Тому важливіше не правильно його обслужити та відремонтувати, а, передусім, попередити несправність. І довіряти технічне обслуговування такої відповідальної справи варто тільки професіоналам, щоб жодна з можливих точок відмови не залишилася без уваги:

  • Підсилювач рульового керування. Відмова гідравлічного або електричного підсилювача моментально призводить до збільшеного зусилля на кермі, багато водіїв це розуміють як «заклинене кермо». Під час огляду та ремонту контролюють стан приводних ременів ГПК, рівень і якість рідини, стан роз’ємів проводки. Ремонт насоса та виконавчого механізму підсилювача роблять далеко не на кожній СТО, зазвичай тільки у спеціалізованій автомайстерні.
  • Шарніри рульової трапеції. Люфт у з’єднаннях ускладнює керування, знижує його точність, аж до неможливості утримати машину в межах смуги. Для виявлення зношених шарнірів рульових тяг іноді потрібен спеціальний стенд або, як мінімум, висока кваліфікація автослюсаря. Власне, заміна шарнірів — процедура цілком рутинна, але за винятком тих випадків, коли вони замінюються разом з рульовою рейкою.
  • Рульовий механізм («рейка»). Стук «рейки» або збільшений вільний хід керма — це тільки перші дзвіночки неприємностей. Якщо запустити проблему, зношений механізм може заклинити. Часто для усунення люфтів потрібен капітальний ремонт рульового механізму, і це настільки відповідальна робота, що довірити її можна лише перевіреним майстрам.
  • Кріпильні деталі. Гайки всіх кріплень фіксують шплінтами. Якщо колись їх встановили неправильно або зовсім забули це зробити, вузол, що розібрався, може призвести до аварії. Тому, навіть, якщо в рульовій трапеції нічого не розбирали, механік має перевірити шплінтування кріплення.
  • Кути встановлення коліс. Через зношеність шарнірів і старіння матеріалів сходження та розвал коліс порушуються, в результаті автомобіль гірше піддається керуванню, до того ж шини прискорено зношуються. Для компенсації зношення та відновлення кутів встановлення коліс виконують регулювання тяг рульового керування й підвіски. Аби зробити її максимально точною, часто потрібен комп’ютеризований стенд із відповідним програмним забезпеченням. Ремонт рульової системи сучасного авто — це вже технічно складна й високоточна операція. 

З огляду на вищевказаний комплекс причин, ремонт системи рульового керування варто виконувати тільки на сертифікованих станціях технічного обслуговування, працівники яких мають великий досвід таких робіт. 

Чекаємо вас на Бош Сервіс Автодром.

 

Записатись